:: kerna hati tak mampu berbicara ::

:: kerna hati tak mampu berbicara ::
...aku penanti yang setia...

Tuesday, June 11, 2013

terima kasih dariku

assalammualaikum...
buat teman tersayang yang sudi menjenguk aku disini walau untuk seminit dua,
semoga kalian sentiasa dibawah lindungan rahmat Allah,
memandangkan masa sememangnya amat berharga,
tidak aku berharap dapat mencurinya daripada kalian semua,
yang aku inginkan,
yang aku harapkan,
keikhlasan sekeping hati,
kejujuran bicara hati,
yang ingin aku sampaikan disini,
dapat kalian fahami...
sejujurnya aku ingin memohon maaf atas segala salah silap,
ketelanjuran kata-kataku,
keterlaluan tingkah gayaku,
sehinggakan menyakiti,
melukai hati kalian yang pernah berada disampingku...
jujurnya aku dalam berkata adalah pendirian,
kadang juga rasa ego menghimpit diri,
benar,
yang namanya pendapat tidak pernah sama,
rambut sama hitam,
hati lain-lain rasanya...
mungkin kita pernah bertelagah,
mungkin kita pernah bertikam lidah,
mungkin itu yang membuatkan kalian membenci...
aku tidak ingin bermuka-muka,
aku tidak ingin menjadi duri dalam daging,
aku ingin menjadi aku,
membiarkan kamu menerima aku apa adanya aku...
maaf jika membuatkan kalian kusut untuk mengerti,
yang namanya hati sukar untuk dimengerti...
hanya hati mengenal hati,
hanya hati mencintai hati...
biar kenangan kita mati disini,
jika rasa kebencian itu bertakhta dihati...
salah aku,aku ingin perbetulkan,
salah kalian telah lama aku maafkan...
namun,
memaafkan tidak semestinya kita mampu melupakan,
perlahan demi perlahan rasa sakit itu kita ubati bersama,
tak ingin aku bawa sejuta rasa benci,
hanya rasa sayang disini yang ingin aku kenang,
selagi hayat dikandung badan...
sedarlah,
yang paling jauh bukan matahari,bukan juga bulan bukan juga bintang,
tetapi masa yang kita tak mampu kembalikan...
hari ini milik kita,esok masih belum pasti tanpa sabdanya,
selagi hari ini nadi masih berdenyut nafas,
sepuluh jari inginku susun ku pohon maaf,
buat kedua orang tuaku yang melahirkan dan menjagaku sehingga ke akhir nafasku,
buat adik beradikku yang menjadi kekuatanku,
buat insan yang pernah bergelar kekasih penjaga hati ini,
buat teman-teman seperjuangan yang pernah memanggil namaku,
buat kalian yang pernah hadir selama hidupku,
maafkan aku...
 
 


terima kasih buat teman yang pernah memanggil namaku ;-)


No comments:

Post a Comment