:: kerna hati tak mampu berbicara ::

:: kerna hati tak mampu berbicara ::
...aku penanti yang setia...

Friday, June 24, 2011

~~kerna mereka adalah lelaki~~



                    <semoga mereka semua menjadi imam terbaik dalam hidup seorang wanita>


mereka...
bakal imam dalam kehidupan seorang wanita...
menjadi perisai kekuatan kepada lemahnya seorang wanita...
melindungi dan menyayangi wanita dengan sepenuh hati...
kerna mereka adalah lelaki...
ego mereka letakkan pada tahap yang tinggi...
sehingga sukar bagi wanita untuk menggapainya...
sukar bagi wanita melembutkan hatinya..
kerna kukuhnya imannya mereka...
mereka tiada menyerah kalah pada godaan wanita...
berpegang teguh pada sunnahnya...
berdiri teguh pada ajarannya...
mereka hanya menginginkan yang terbaik...
jadi mereka hanya memilih wanita yang terbaik...
kerna mereka adalah lelaki...
mereka lelaki terbaik..
mereka imam yang wanita impikan..
mereka idaman wanita yang sering dambakan...
mereka adalah pembimbing generasi masa hadapan...
merekalah imam dalam hidup yang bernama perempuan...

2 comments:

  1. insyallah... senang nak jadi pengajar.. tp susah nak jdi pendidik... aku curi ayat sepupu aku....

    aku tak tau ang da ada belog.

    ReplyDelete
  2. betui tuh...baru aku tahu betapa susah tugasnya seorang guru,besarnya tanggungjawab,kena pikul amanah yang diberi...teringat zaman sekolah kita dlu...aku ratu ponteng skolah,ngaji tak pandai sbb malas dan hari nih aku kena berhadapan dgn depa2 yg mcm aku dlu...

    ReplyDelete